1. Základné ustanovenia
1.1. Tieto Podmienky predaja B2B (ďalej len „podmienky“) sú súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a sú vydané:
Obchodné meno: Michal Bendík – Candlenest
IČO: 55773109
DIČ: 1122780362
Vedený v registri: Okresný úrad Poprad
Číslo živnostenského registra: 740-43182
Sídlo podnikania: Cintorínska 360/68, 059 18 Spišské Bystré, Slovensko
Kontaktné údaje:
e-mailová adresa: hello@candlenest.sk
webová stránka: candlenest.sk (ďalej len „internetový obchod“)
bankový účet: SK72 8360 5207 0042 0844 6501
1.2. Tieto podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a zákazníkom s IČO, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu v rámci svojej podnikateľskej činnosti, (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetovej adrese candlenest.sk a dohodnutého obchodu na diaľku (ďalej len „predávajúci“)
2. Informácie o tovare a cenách
2.1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu predávajúceho, aktuálnom veľkoobchodnom cenníku alebo podľa dohody, ak nie je uvedené inak. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode predávajúceho, v aktuálnom veľkoobchodnom cenníku a podľa dohody.
2.2. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu predávajúceho je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
2.3. Všetky fotografie tovaru, marketingové fotografie sú ilustračné a nemusia zodpovedať realite.
2.4. Objednaný tovar ostáva majetkom predávajúceho do momentu prevzatia zaplateného tovaru, alebo jeho časti. Následne je tovar vo výhradnom vlastníctve kupujúceho.
3. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
3.1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie), hradí kupujúci sám.
3.2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
- prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode predávajúceho,
- vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
- na diaľku
- podľa dohody
3.3. Pri zadávaní objednávky prostredníctvom internetového obchodu si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia. Iné možnosti nákupu ako aj ich cena sa stanovuje podľa dohody vo vopred vystavenej cenovej ponuky.
3.4. Za rozdiely medzi cenami a podmienkami doručenia v internetovom obchode a inom spôsobe objednania predávajúci nenesie zodpovednosť.
3.5. V prípade, že niektorú z položiek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu informáciu o tejto skutočnosti. Pozmenená ponuka obchodu a cenová ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predošlá uzatvorená kúpna zmluva tak stráca platnosť.
3.7. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode predávajúceho, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o prijatí objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
5. Platobné podmienky a dodanie tovaru
5.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
- bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho, ktorý je uvedený v bode 1.1. týchto obchodných podmienok,
- dobierkou v hotovosti alebo kartou pri prevzatí tovaru, alebo podľa podmienok dopravcu.
- zálohovou faktúrou, podľa dohody len v prípade objednania na diaľku
- faktúrou podľa, dohody len v prípade objednania tovaru na diaľku
5.2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške podľa objednávky, ak nie je uvedené inak. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.
5.3. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho. Kupujúci je povinný uhradiť sumu na bankový účet predávajúceho najneskôr do nasledujúceho pracovného dňa. V prípade nepripísania platby na bankový účet predávajúceho do 3 pracovných dní je objednávka zrušená.
5.4. Predávajúci môže od kupujúceho vyžadovať vopred zálohu či inú obdobnú platbu, najmä v prípade veľkých objednávok určených, vyrábaných a upravovaných pre jedného zákazníka. Zálohová platba sa v prípade zrušenia objednávky zo strany zákazníka nevracia.
5.6. Tovar je kupujúcemu dodaný:
- na adresu určenú kupujúcim v objednávke
- na výdajné miesto určené kupujúcim v objednávke
- podľa dohody
5.7. Objednávku s tovarom, ktorý je dostupný skladom je expedovaný max. do 2 pracovných dní od prijatia objednávky pri spôsobe platby – dobierka. Pri spôsobe platby – bankový prevod je tovar expedovaný max. do 2 pracovných dní od pripísania platby na bankový účet predávajúceho.
5.8. Objednávka s tovarom, ktorý je na objednávku do 7 dní je expedovaná po zmene dostupnosti, t.j. výrobe daného tovaru alebo tovarov podľa objednávky. Informácia o tejto dostupnosti je uvedená pri produkte v internetovom obchode, rovnako aj v potvrdení o prijatí objednávky. Po naskladnení, t.j. do 7 pracovných dní, je objednávka expedovaná max. do 2 pracovných dní od prijatia objednávky pri spôsobe platby – dobierka. Pri spôsobe platby – bankový prevod je objednávka expedovaná max. do 2 pracovných dní od pripísania platby na bankový účet predávajúceho.
5.9. Voľba spôsobu dodania a platby sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.
5.10. Náklady na dodanie tovaru, v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení o prijatí objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
5.11. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
5.12. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád túto skutočnosť bezodkladne oznámiť prepravcovi a predávajúcemu. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
5.13. Predávajúci vystaví kupujúcemu faktúru. Faktúra je odoslaná na emailovú adresu kupujúceho.
5.14. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
5.15. V prípade včas neohlásenej zmeny údajov v objednávke a po odoslaní objednávky na adresu podľa údajov v objednávke nesie zodpovednosť za dodatočné náklady opätovného odoslania kupujúci.
6. Odstúpenie od zmluvy
6.1. Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
- o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy oznámil kupujúcemu, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na výkyvoch trhu nezávisle na vôli predávajúceho a ku ktorému môže dôjsť v priebehu lehoty pre odstúpenie od zmluvy,
- o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
- o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodov ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- o dodávke tovaru, ktorý bol použitý a v prípade vrátenia už nie je možný jeho ďalší predaj,
- o poskytovaní online služieb a virtuálneho produktu, ak nie je uvedené inak,
- do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, bez udania dôvodu.
6.2. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru a v prípade, ak kupujúci nevykonal bankový prevod na účet predávajúceho do 3 pracovných dní. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke, a vráti v lehote 14 dní od oznámenia odstúpenia od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky bez nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade iným spôsobom určeným predávajúcim po predošlej dohode s kupujúcim.
6.3. Kupujúci nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak má tovar špecifické vlastnosti a zmeny vlastností, ktoré nebránia jeho ďalšiemu funkčnému používaniu. Ide najmä o:
- zmeny vzhľadu materiálu, z ktorého je tovar vyrobený alebo jeho časť,
- zmeny vlastností obalu a etikiet tovaru,
- drobné estetické vady.
7. Práva z vadného plnenia
7.1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy predávajúcim vykonanej,
- sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
- tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti,
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.2. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:
- bezplatné odstránenie vady tovaru,
- výmenu tovaru za nový tovar.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:
- primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- odstúpiť od zmluvy.
7.3. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
- ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
- ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
- ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
7.4. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v sídle podnikania uvedeného v bode 1.1. týchto obchodných podmienok. Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej predávajúcim. Ak reklamáciu spotrebiteľa vybavuje osoba určená predávajúcim, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní nápravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
7.5. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je predávajúci alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia) predávajúcemu.
7.6. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.7. Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
7.8. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
7.9. Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci.
8. Doručovanie správ
8.1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
8.2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v bode 1.1. týchto obchodných podmienok. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
8.3. Doručovanie správ a celá elektronická komunikácia môže po vzájomnej dohode medzi kupujúcim a predávajúcim prebiehať aj inak, než prostredníctvom e-mailových správ, a to prostredníctvom služieb elektronickej komunikácie Messenger a Instagram od spoločnosti Meta, Inc.
9. Záverečné ustanovenia
9.1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky.
9.2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
9.3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, videí, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
9.4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu predávajúceho alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu predávajúceho používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softvérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
9.5. Kúpna zmluva vrátane podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
9.6. Znenie podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
9.7. Kupujúci pred uzatvorením kúpnej zmluvy berie na vedomie všetky Podmienky predaja B2B.
Tieto Podmienky predaja B2B nadobúdajú účinnosť dňa 1. januára 2025.