Všeobecné obchodné podmienky
1. Základné ustanovenia
1.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané:
Obchodné meno: Michal Bendík – Candlenest
IČO: 55773109
DIČ: 1122780362
Vedený v registri: Okresný úrad Poprad
Číslo živnostenského registra: 740-43182
Sídlo podnikania: Cintorínska 360/68, 059 18 Spišské Bystré, Slovensko
Kontaktné údaje:
e-mailová adresa: hello@candlenest.sk
webová stránka: candlenest.sk (ďalej len „internetový obchod“)
bankový účet: SK72 8360 5207 0042 0844 6501
1.2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetovej adrese candlenest.sk (ďalej len „predávajúci“).
1.3. Obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. Iné dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
2. Informácie o tovare a cenách
2.1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu predávajúceho. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovnou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode predávajúceho. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
2.2. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu predávajúceho je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
2.3. V internetovom obchode predávajúceho sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode predávajúceho platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
2.4. Zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
2.5. Zľavy a zľavové kupóny sa delia na nasledujúce druhy:
- vernostná a zľavová karta CandlenestCard, ktorá umožňuje nákup vybraným zákazníkom získať pevnú zľavu na tovar v košíku vo výške 10%. Zľava CandlenestCard sa nevzťahuje na doručenie, t.j. poštovné, ktorého výška je určená v prehľade objednávky a v košíku. Predávajúci má právo upravovať oblasť využitia alebo zrušiť podmienky poskytovania zľavy CandlenestCard, avšak len s predošlým upozornením v podmienkach v marketingových akciách, tovaru v zľave, výpredajoch a pod. Pre uplatnenie zľavy je potrebné zadať kód z CandlenestCard na stránke Pokladne do určeného políčka.
- zľavové kupóny umožňujú nákup vybraným zákazníkom získať pevnú zľavu na tovar v košíku vo vopred stanovenej výške v percentách alebo pevnej sume, podľa podmienok použitia. Zľava týchto kupónov sa nevzťahuje na doručenie, t.j. poštovné, ktorého výška je určená v prehľade objednávky, košíku a pokladni. Platnosť a spôsob využitia zľavového kupónu je uvedená priamo v určenej forme (tlačený, PDF, on-line), rovnako tak je určená aj jeho výška v percentách alebo pevnej sume, príp. využitie pri minimálnej útrate. Predávajúci má právo upravovať oblasť využitia alebo zrušiť podmienky poskytovania už vydaných zľavových kupónov, avšak len s predošlým upozornením v podmienkach v marketingových akciách, tovaru v zľave, výpredajoch a pod. Pre uplatnenie zľavy je potrebné zadať kód zľavového kupónu na stránke Pokladne do určeného políčka.
2.6. Všetky fotografie tovaru, marketingové fotografie sú ilustračné a nemusia zodpovedať realite.
3. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
3.1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie), hradí kupujúci sám.
3.2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
- prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode predávajúceho,
- vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
3.3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
3.4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo Objednať s povinnosťou platby. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a Zásadami ochrany osobných údajov.
3.5. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Potvrdenie o prijatí objednávky je automatické. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie kúpnej zmluvy. V emailovej správe je uvedený odkaz na Centrum podpory, kde kupujúci získa prístup k dokumentom Všeobecné obchodné podmienky, Zásady ochrany osobných údajov a k Formuláru na odstúpenie od zmluvy, príp. inému obsahu a dokumentom.
3.6. V prípade, že niektorú z položiek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu informáciu o tejto skutočnosti. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predošlá uzatvorená kúpna zmluva tak stráca platnosť.
3.7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku elektronickou správou na emailovú adresu predávajúceho uvedenú v bode 1.1. týchto obchodných podmienok. V prípade vykonania storna/zrušenia objednávky najneskôr do 12 hodín od prijatia, považujeme objednávku za zrušenú. O storno objednávky môže kupujúci požiadať výhradne e-mailom. Pri zrušení objednávky je nutné uviesť vaše meno a číslo objednávky. V takomto prípade uzavretie kúpnej zmluvy zaniká potvrdením o storne objednávky.
3.8. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode predávajúceho, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o prijatí objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
3.9. Objednávanie bežného tovaru prostredníctvom internetového obchodu Candlenest na IČO nie je možné. Tovar je určený na predaj len pre spotrebiteľa – fyzickú osobu.
3.10. Predaj na IČO je možný len po predošlej individuálnej dohode s kupujúcim, kde sa stanovia podmienky predaja, ceny tovaru, spôsob doručenia a platby.
4. Zákaznícky účet
4.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode predávajúceho môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
4.2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať prostredníctvom rozhrania Môj účet po prihlásení. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne. V prípade včas neohlásenej zmeny údajov v objednávke a po odoslaní objednávky na adresu podľa údajov v objednávke nesie zodpovednosť za dodatočné náklady opätovného odoslania kupujúci.
4.3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
4.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
4.5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet nevyužíva viac ako 12 mesiacov, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
4.6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového riešenia predávajúceho, alebo nutnú údržbu hardvérového a softvérového riešenia tretích osôb.
5. Platobné podmienky a dodanie tovaru
5.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
- bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho, ktorý je uvedený v bode 1.1. týchto obchodných podmienok,
- dobierkou v hotovosti alebo kartou pri prevzatí tovaru, alebo podľa podmienok dopravcu.
5.2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške podľa objednávky. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.
5.3. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho. Kupujúci je povinný uhradiť sumu na bankový účet predávajúceho najneskôr do nasledujúceho pracovného dňa. V prípade nepripísania platby na bankový účet predávajúceho do 3 pracovných dní je objednávka zrušená.
5.4. Predávajúci môže od kupujúceho vyžadovať vopred zálohu či inú obdobnú platbu, najmä v prípade veľkých objednávok určených, vyrábaných a upravovaných pre jedného zákazníka. Zálohová platba sa v prípade zrušenia objednávky zo strany zákazníka nevracia.
5.6. Tovar je kupujúcemu dodaný:
- na adresu určenú kupujúcim v objednávke,
- na výdajné miesto určené kupujúcim v objednávke.
5.7. Objednávku s tovarom, ktorý je dostupný skladom je expedovaný max. do 2 pracovných dní od prijatia objednávky pri spôsobe platby – dobierka. Pri spôsobe platby – bankový prevod je tovar expedovaný max. do 2 pracovných dní od pripísania platby na bankový účet predávajúceho.
5.8. Objednávka s tovarom, ktorý je na objednávku do 7 dní je expedovaná po zmene dostupnosti, t.j. výrobe daného tovaru alebo tovarov podľa objednávky. Informácia o tejto dostupnosti je uvedená pri produkte v internetovom obchode, rovnako aj v potvrdení o prijatí objednávky. Po naskladnení, t.j. do 7 pracovných dní, je objednávka expedovaná max. do 2 pracovných dní od prijatia objednávky pri spôsobe platby – dobierka. Pri spôsobe platby – bankový prevod je objednávka expedovaná max. do 2 pracovných dní od pripísania platby na bankový účet predávajúceho.
5.9. Voľba spôsobu dodania a platby sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.
5.10. Náklady na dodanie tovaru, v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení o prijatí objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
5.11. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
5.12. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád túto skutočnosť bezodkladne oznámiť prepravcovi a predávajúcemu. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
5.13. Predávajúci vystaví kupujúcemu faktúru. Faktúra je odoslaná na emailovú adresu kupujúceho.
5.14. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
5.15. V prípade včas neohlásenej zmeny údajov v objednávke a po odoslaní objednávky na adresu podľa údajov v objednávke nesie zodpovednosť za dodatočné náklady opätovného odoslania kupujúci.
6. Odstúpenie od zmluvy
6.1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.
6.2. Lehota pre odstúpenie od zmluvy predstavuje 14 dní:
- odo dňa prevzatia tovaru,
- odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
- odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná opakovaná dodávka tovaru.
6.3. Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
- o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy oznámil kupujúcemu, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na výkyvoch trhu nezávisle na vôli predávajúceho a ku ktorému môže dôjsť v priebehu lehoty pre odstúpenie od zmluvy,
- o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
- o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodov ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- o dodávke tovaru, ktorý bol použitý a v prípade vrátenia už nie je možný jeho ďalší predaj,
- o poskytovaní online služieb a virtuálneho produktu, ak nie je uvedené inak.
6.4. Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí kupujúci informovať o odstúpení v lehote pre odstúpenie od zmluvy.
6.5. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť formulár k odstúpeniu od zmluvy poskytovaný predávajúcim. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v bode 1.1. týchto obchodných podmienok. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie tohto formulára.
6.6. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od odstúpenia od zmluvy na adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to i v tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou cestou.
6.7. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od prijatia odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým alebo iným spôsobom. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
6.8. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
6.9. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoužitý, nepoškodený, neopotrebovaný, neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
6.10. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru a v prípade, ak kupujúci nevykonal bankový prevod na účet predávajúceho do 3 pracovných dní. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke, a vráti v lehote 14 dní od oznámenia odstúpenia od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade iným spôsobom určeným predávajúcim po predošlej dohode s kupujúcim.
6.11. Kupujúci nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak má tovar špecifické vlastnosti a zmeny vlastností, ktoré nebránia jeho ďalšiemu funkčnému používaniu. Ide najmä o:
- zmeny vzhľadu materiálu, z ktorého je tovar vyrobený alebo jeho časť,
- zmeny vlastností obalu a etikiet tovaru,
- drobné estetické vady.
7. Práva z vadného plnenia
7.1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy predávajúcim vykonanej,
- sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
- tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti,
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.2. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:
- bezplatné odstránenie vady tovaru,
- výmenu tovaru za nový tovar.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:
- primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- odstúpiť od zmluvy.
7.3. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
- ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
- ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
- ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
7.4. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v sídle podnikania uvedeného v bode 1.1. týchto obchodných podmienok. Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej predávajúcim. Ak reklamáciu spotrebiteľa vybavuje osoba určená predávajúcim, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní nápravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
7.5. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je predávajúci alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia) predávajúcemu.
7.6. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.7. Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
7.8. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
7.9. Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci.
7.10. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
8. Doručovanie správ
8.1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
8.2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v bode 1.1. týchto obchodných podmienok. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
8.3. Doručovanie správ a celá elektronická komunikácia môže po vzájomnej dohode medzi kupujúcim a predávajúcim prebiehať aj inak, než prostredníctvom e-mailových správ, a to prostredníctvom služieb elektronickej komunikácie Messenger a Instagram od spoločnosti Meta, Inc.
9. Mimosúdne riešenie sporov
9.1. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť kupujúceho obrátiť sa na súd.
9.2. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Bajkalská 21/1A, 827 99 Bratislava 27, IČO: 17331927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Bajkalská 21/1A, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr.@soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
9.3. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
9.4. Predávajúci je oprávnený k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodní inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky.
10.2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
10.3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, videí, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
10.4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu predávajúceho alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu predávajúceho používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softvérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
10.5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
10.6. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
10.7. Prílohou obchodných podmienok je vzorový Formulár pre odstúpenie od zmluvy.
Súčasťou Všeobecných obchodných podmienok je Reklamačný poriadok a Podmienky poskytovania služby Candlenest+.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1. októbra 2023.